Op weg naar een nieuw gebouw

Dit schooljaar (2024-2025) zijn we gestart in tijdelijke huisvesting. We noemen dit 'Het Blauwe Paradijs'.

Voor ons het startsein van de nieuwbouw. Inmiddels is er hard gewerkt aan het afbreken van onze oude school en wordt het terrein bouwklaar gemaakt voor ons nieuwe schoolgebouw.

Een gebouw (de Groene Long) waar we met meerdere gebruikers gebruik van gaan maken:

• OBS de Springplank
  • Kindcentrum Kienehoef
  • Opvangorganisatie de Verbinding
  • Wijkcentrum de Groene Long
  • Sport

Beide scholen blijven hun eigen identiteit behouden. Er blijven dus twee basisscholen bestaan in wijk de Kienehoef.

Om een voorlopig beeld te geven van hoe ons prachtige nieuwe gebouw eruit gaat zien, staan hieronder een aantal schetsen uit de ontwerptekeningen. Het zijn dus geen foto’s, maar schetsen. Dat betekent dat de gebruikte materialen en toepassingen nog gewijzigd kunnen worden.

In dit ontwerp zie je aan de linkerkant OBS de Springplank en aan de rechterkant Kindcentrum Kienehoef.

In het het geschakelde gedeelte van het gebouw komen het Wijkcentrum de Groene Long en de Verbinding.

De sporthal komt aan de kant van de supermarkt.

Ontwerpschetsen Nieuwbouw

Schoolwebsite door SchouderCom